Sunday, March 20, 2011

Sejak bila YazidTorpedo mula minat melukis kartun..?

Aku memang minat melukis kartun...
Sejak umur 6 tahun lagi aku dah mula menconteng-conteng.
Dulu mase kecik-kecik, ayah aku byk beli buku, novel grafik dan majah kartun
Ade buku kartun Din Teksi, Gila-Gila, Ujang, Aku Budak Minang, Aca dan byk lagi r...


Aku memang obses dgn buku2 kartun...
Lepas bace (kadang2 tk bace pun, belek2 tengok kartun jer..haha), aku mula lah cari pensil dan kertas..

aku suka lukis watak2 kartun yang aku tengok dalam buku-buku yang aku bace...
Bila siap satu lukisan, aku rase puas..
Kadang-kadang takla serupa macam karya yg asli,tapi aku rase dengan cara camtu,aku boleh improve skill aku...
Dalam satu hari, boleh penuh  "buku latihan bahasa melayu darjah 2" aku conteng...
Bila dah puas melukis,aku akan gunakan kertas2 hasil lukisan aku untuk aktiviti yang 'bermanfaat'..............



p/s : buku2 kartun yang ayah aku beli pun tak ketinggalan menjadi mangsa aktiviti kapal terbang kertas aku..hehe




15 comments:

  1. semua cartoon comel-comel.. :)

    ReplyDelete
  2. comel gila.. rs mcm msk blog tadika... kihkihkih

    ReplyDelete
  3. berbakat awak ni..bakat awak tu buat ke jalan yg betul taw..bg manfaat kt sume org..baru tuhan syg!!

    ReplyDelete
  4. pndai yazid lukis.....good job...hehehe

    ReplyDelete
  5. besnyee . sy bila lukis je hampess . ramai ckp tgn tak kretip . sobs sobs

    ReplyDelete
  6. hahaha...
    comel je bercerita ade gamba katun sekali..:)

    ReplyDelete
  7. melukis memang seronok. malangnya aku takde bakat utk melukis dgn cantik

    ReplyDelete
  8. BLOGGER memang dah demam berdoodling :p

    ReplyDelete

Tulis je ape yang korang nk tulis.
Jangan malu-malu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...