Friday, February 10, 2012

Tiga Budak Hitam Bertemu Jin

Pada suatu petang, tiga orang budak hitam Iaitu Acong, Boi dan Zul pergi bermain 'konda-kondi' di tepi hutan. Sedang leka mereka bermain, secara tiba-tiba muncul seekor jin yang sangat menakutkan...(menakutkan ke??? hahaha). 
Jin tersebut berasa gembira kerana bertemu tiga budak hitam tersebut lalu beliau menawarkan sesuatu kepada mereka....




Ketiga-tiga budak hitam terkejut mendengarkan ungkapan si jin. Namun begitu, mereka sedar bahawa hari itu adalah hari bertuah mereka. Setelah berbincang ala-ala Do Re Mi dalam filem Nasib DoReMi, mereka bersetuju bahawa setiap seorang dari mereka akan membuat satu permintaan. 

Maka, Acong memulakan permintaannya..
Beliau mahu 'Menjadi putih!!' dan dengan selamba je jin tersebut memakbulkan permintaan Acong.



Dengan sekelip mata, Acong si budak hitam bertukar menjadi putih. Dua budak hitam yang lain terkesima bercampur teruja melihat akan keputihan serta kegebuan rakan mereka. 
"Oh alangkah jelesnya aku", mungkin itu yang dikatakan oleh mereka barangkali..haha.

Jadi, satu permintaan telah ditunaikan. Sekarang, tibalah giliran Boi membuat permintaan. Disebabkan beliau merasa teruja akan keputihan Acong, beliau pun turut sama meminta untuk menjadi putih. Lantas, si jin pun memakbulkan permintaan Boi.

Tu dia! Lihatlah, betapa gembiranya mereka berdua setelah bertukar menjadi putih.
Terasa sungguh bahagia.
Apabila tiba giliran Zul, beliau pun turut memaklumkan hajat beliau untuk menjadi putih seperti Acong dan Boi. 
Namun begitu..................

Jin menerangkan bahawa permintaan yang sama tidak boleh dilakukan sebanyak 3 kali. Maksimum 2 kali je minta benda yang sama. Maka, punah ranah harapan Zul untuk bertukar menjadi putih seperti Acong dan Boi. Zul terpaksa membuat permintaan lain.

Setelah puas berfikir, Zul pun berkata.........









Akhirnya, begitulah nasib Tiga Budak Hitam yang hitam selamanya....

HAHAHAHAHAHA!!!




p/s: cerita ini hanyalah rekaan sekadar berjenaka semata-mata, tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang telah mati.




14 comments:

  1. ingatlah asal usul kita... huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. wahhh.. rugiii.. hahaha

    *singgah sini skali.. XD

    ReplyDelete
  3. comelnye jin.. xmenakutkan.. haha...
    punah harapan 2 budak hitam

    ReplyDelete
  4. pergghh...mendalam makna kisah ini..bersyukur apa yang ada..itu terbaik

    ReplyDelete
  5. wahhh,jin pakai riben .so cuteee :D

    ReplyDelete
  6. hehehe.. sian kot kt bdk hitam.. ngeh3.. tp jin tu comel! :P

    ReplyDelete
  7. wahahah...lawak jer...ngek tol...kwn die tu dengki jer...wahahah...ppe pn style

    ReplyDelete
  8. hahahah... kalau aku pon aku wat camtu kot.. hahaha

    ReplyDelete
  9. hahaha
    x pe la..
    dpt merasa juga jd putih dlm beberapa saat..
    hihih..

    ReplyDelete
  10. mmg gitu la jdnya...hahaha

    btw...cantik gmbr..

    lukis sndr ek..
    awesome..

    huhuh

    ReplyDelete
  11. selalu terjadi dlm masyrakat kita, dengki dgn kejayaan orng, bukannya nk usaha ke arah yg sama, tapi nak jatuhkan org yg dirasakan lebih drpd dia

    ReplyDelete

Tulis je ape yang korang nk tulis.
Jangan malu-malu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...