Tuesday, April 17, 2012

Isu PTPTN : Apa pendapat anda?

**klik gambar di bawah kalau rasa tak cukup besar tulisannya**




Lain orang mungkin lain pendapat..hehe

16 comments:

  1. memang hangat wei sib bek tak terbakar FB ni hahaha.....

    ReplyDelete
  2. sblm pnjm jnj nk byar.
    bila kn bayar mnx mansuh plak.
    adess..peace^^

    ReplyDelete
  3. setuju sama sekali walaupon sy x amik ptptn..XD

    ReplyDelete
  4. pandai pinjam, pandai la bayar balik...mase susah cari, dah senang kata macam2 plak sbb nak larikan diri...ingatlah, terlepas kat sini, tak mungkin terlepas di sana... :)

    ReplyDelete
  5. jemput join contest saya http://merahitujambu.blogspot.com/2012/04/contest-doodle-glider.html

    ReplyDelete
  6. OE tak dapat pnjaman PTPTN. hehe. jadi tak berapa nak tahu. ^^

    ReplyDelete
  7. PTptn ok.. mana larat kerajaan nak taja semua pelajar.. cuma kadar perkhidmatan tu jangan la caj.. amik RM20K bayar RM20K gak.. la ni aku bayar dah 8 tahun dah..caj terlampau sampai pokok tak mengurang pun.. So bila masa aku nak menabung unutk masa depan dan anak2?

    ReplyDelete
  8. kalau taknak amik ptptn lain kali belajar betul2. apply sholarship. kan senang. huhu

    ReplyDelete
  9. jgn pikirkan psl politik. yg penting diri sendiri. org dh bagi pinjam tu, pandai2 la bayar balik. nnt x terjawab kat dlm kubur nnt. pikir2kan lah

    ReplyDelete
  10. kena sedar diri la kan.berani buat berani tangggung

    ReplyDelete
  11. ia setuju banget itu emang hukum alam !

    ReplyDelete
  12. Aku bakal jadi peminjam ptptn. Depa dah lepas dapat ptptn, malaih nak bayaq balik, so depa sokong lah pemansuhan tu. Habis nasib budak yang baru nak sambung belajaq ni macammana? Depa nak tolong tajakan ka? Confirmnya tak. Padiapa sungguh.

    ReplyDelete
  13. ok.. kalu sy, mmg sy sokong tapi mcm tak kene la pulakkan, jd boleh tukar la pendapat nak mansuhkan kepada kurangkan interest ptptn tu yang tah brape banyak jumlah wang nak mmbayar..kan riba nama nye..jelas2 lah riba yang kita nampak, yg tak nampak tu kita serah kat Allah cmne nak membalasnye.. tp mereka patut prihatin dengan pelajar lepasan ni gaji seciput . mungkin korg tak tau ap sebab dorg pinjam jugak ptptn ni, mungkin sebab biasiswa tk dapat or apa2lah sebab yang korang tak terpikir kan, jd deme mohonlah..nie bila dah ada orang suarakan korg patut bangun, kalu silap , maka betulakan, dr mansuh kepada kurangkan interest tu..
    malaysia tak rugi sebab duit minyak petroleum kita brbilion2 banyak sampai dorg blh blanja cincin dan lembu dan blh lenyapkan isu hutang set2 deme..ok..sekian

    ReplyDelete

Tulis je ape yang korang nk tulis.
Jangan malu-malu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...