Thursday, September 15, 2011

Tapak tangan kanan yang menggatal


Orang tua-tua selalu cakap, kalau tapak tangan sebelah kanan tiba-tiba gatal maknanya kita akan dapat duit yang tidak dijangka.

Bila tapak tangan kanan gatal je, automatik mulut akan cakap, " wahh gatal je tapak tangan aku ni, sapelah yang nak bagi duit ni".
Bagus betul lahh kalau mcmtu kan? hanya bermodalkan tapak tangan yang gatal je boleh dapat duit. Kalau camtu, tiap2 hari aku nak tapak tangan aku gatal..hehehe.. apa-apa pun, sejauh mana kebenaran itu??

Bagi merungkai persoalan ini, kita ikuti satu kisah tak berapa nak benar yang dialami oleh penulis.
Zasssss~

............

Suatu hari, aku berjalan macam biasa di sebuah pekan. Sambil aku menunggu seseorang,mata aku melilau melihat ke kiri dan ke kanan. Then, aku ternampak seorang pakcik sedang duduk. Agak bengis wajahnya. misainya agak menakutkan ala-ala ahli gusti Hulk Hogan.. hehe
Namun begitu, aku buat selamba jer. Dan aku ternampak pakcik tersebut menggaru-garu tapak tangan kanannya.
Tatkala itu, aku terfikir untuk menegur pakcik tersebut, kot2 wajah yang bengis itu mampu mengukir sekuntum senyuman (hehehe). Lalu, aku pun berkata.....


Haaaa...  aku cakap ayat tu dengan penuh senyuman. Bila terdengar je aku menyapa, pakcik tu macam terjaga dari lamunan lantas air mukanya berubah lalu beliau berkata....


Aku tergamam. Rupa-rupanya beliau tengah bengang dan marah sebab ada orang curi dompet beliau.
Hilang sedikit ke'macho'an aku akibat tergamam melihat muka beliau yang bertambah bengis.. Lalu aku perlahan-lahan berundur sambil berkata di dalam hati ..."Oooo... orang gatal tapak tangan tu tandanya gian nak lempang orang ke.."

Hahahahahaha!

15 comments:

  1. haha. dari nak dapat duit, terus dah hilang duit rupanya. XD

    ReplyDelete
  2. hahaha,comel jeee !

    yg gatal tapak tangan tue bukan leh caya pown :D

    p/s:lpas niee wat entry kartun bnyak2 agy eaa (:

    ReplyDelete
  3. hahahaha..
    btol gak tu..
    kalo gatal tapak tangan sebnrnya nak lempang org...
    hehehehe

    ReplyDelete
  4. Tangan die banyak bakteria tu. Gunelah handwash dettol, membasmi 99.99% kuman di tapak tangan. LOLZ.

    ReplyDelete
  5. haha! kan dah padan. haha!
    org kate kalo gatal tapak tgn belh kiri baru na lempang org.

    ReplyDelete
  6. yaya : hehehe..cian pakcik tu..emosi tuuu..

    Noraien: Insyallah..thanx 4 support :)

    shafiq : ye kot..hahaha

    aslan : uishh klo ade bakteria kt tgn tu, berjangkit kt pipi org yg kne lempang la nnti..haha

    Norazlin: yeke klo tapak tgn kiri gatal tu nk lempang org?? 0.o

    ReplyDelete
  7. hahaha...hampeh...cis btol....hahaha

    ReplyDelete
  8. ahahah..cian...igt nak bg duit rupanya hilang duit

    ReplyDelete
  9. haha nasib baik x kene pelempang terus.. tu la lain kali orng tgh masam muke jgn ditegur..

    ReplyDelete
  10. suka bro lukis doodle comel sgt@ tapi kan dah berapa kali tgn kite gatal mmg kebetulan kot,dpt duit.kejap dr hubby,kejap dr mak,kejap dr abah.yg best baru2 ni tiba2 gatal tgn owh bos buat surprise bagi bonus yabeda beduuuuu!

    selalu org ckp gatal tgn kiri nk lempang org hahahahaha!!!

    ReplyDelete
  11. tangan aku dah gatal nak pegang x7 :-P

    ReplyDelete
  12. alala..comel je kartun..hehe..kesian dy..tkejut ke dgn kata2 pakcik tu..kehkeh..

    ReplyDelete
  13. hahahhaa..ooo camni ek maksudnye..haha

    ReplyDelete
  14. gatal tapak tgn sbb nyamuk gigit..hohooh

    ReplyDelete
  15. hahahaa kiut je katon2 tu semua. geram tgkk. ^^. *follow u*. keep it up !!.

    ReplyDelete

Tulis je ape yang korang nk tulis.
Jangan malu-malu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...